توصیه های پزشکی برای سلامتی پوست و زیبایی ایمنی در صنعت فولاد
.:: Your Adversing Here ::.
 

توصیه های پزشکی برای سلامتی پوست و زیبایی

 

 
 
این رژیم غذایی، شما را نصف می‌کند!!
 
در این‌جا چند غذا به شما معرفی می‌کنیم که نیمی از مشکل اضافه وزن شما را حل می‌کند البته برای حل نصفه دیگر باید زحمت بکشید و کمی هم ورزش کنید!...

اگر هر روز همراه ناهار کلم قرمز بخورید چند کیلو وزن کم خواهید کرد. کلم با افزایش تولید برخی میانجی‌ها باعث سوختن چربی و کاهش میل به غذا می‌شود.
برای وزن کم کردن و سوزاندن کیلوهای اضافی ۲ راه بیشتر وجود ندارد؛ سوزاندن کالری بیشتر یا کمتر خوردن. هیچ‌کس هم خوشش نمی‌آید که به او بگویند کمتر بخور! خوشبختانه کنترل وزن فرمول‌هایی دارد که با کمک آن‌ها کار ساده‌تر می‌شود. حجم غذای موجود در دهان، شکم و دستگاه گوارش پیام‌هایی به مغز ارسال می‌کند. غذاهایی هستند که این پیام‌ها را تحت‌تاثیر قرار داده و به ما کمک می‌کند تا کمتر غذا بخوریم یا کالری بیشتری بسوزانیم اما چربی سوزی درازمدت نیاز به چیزی فرا‌تر از چند روز رعایت و مراعات دارد. در این‌جا چند غذا به شما معرفی می‌کنیم که نیمی از مشکلات شما را حل می‌کند. برای حل نصفه دیگر باید زحمت بکشید و کمی ورزش کنید.
گوشت برای چربی‌سوزی
گوشت کباب شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. محققان دریافته‌اند نوعی از اسید چرب به نام CLA که به‌طور طبیعی در گوشت گاو، گوسفند و لبنیات یافت می‌شود عاملی برای دفع چربی است. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد، افرادی که به‌مدت ۶ ماه این اسید چرب را در غذای خود دریافت کردند، ۴ درصد کاهش در توده چربی داشته‌اند که این کاهش عمدتا در ناحیه پا‌ها بوده است بنابراین کباب را دریابید!
نخود برای سیری
نخود و نخود فرنگی غنی از فیبرهای قابل جذب هستند که شما را سیر نگه می‌دارند. البته ممکن است مقداری مزاج شما را هم به‌هم بریزند. مطالعه‌ای که توسط دانشمندان اسپانیایی روی ۲۰۰ نفر بیمار که اضافه وزن داشتند انجام گرفته نشان داد وقتی این افراد به‌مدت ۴ ماه از یک رژیم غذایی با درصد فیبر بالا (متکی بر نخود) پیروی کردند ۵ کیلو وزن از دست دادند. این مقدار وزن فقط به واسطه خوردن نخود واقعا چشمگیر است.
۲/۲ کیلو گرم مقدار وزنی است که اگر یک چهارم قاشق غذاخوری فلفل تند به هر وعده غذایی خود اضافه کنید از دست خواهید داد.
فلفل برای رفع گرسنگی
شاید سوزاندن زبان با یک سس تند و آتشین کاری ظالمانه و بی‌رحمانه به‌نظر برسد ولی این کار مبنای علمی کاملا قدرتمندی دارد. نتیجه مطالعه‌ای در ژورنال تغذیه بالینی نشان داده، چند داوطلب شجاع دانمارکی بعد از خوردن مقداری کاپسائیسین (ماده موثر فلفل) تمایل زیادی به خوردن غذا نداشته‌اند.
تخم‌مرغ برای سیری
پیراشکی و نان شیرینی را بی‌خیال شوید و سراغ تخم‌مرغ بروید. نتایج مطالعه‌ای در ژورنال تحقیقات تغذیه این نکته را بر مبنای مقایسه خوردن صبحانه‌های مختلف نشان داده است. نان و کیک‌های شیرین جدا از محتوای چربی خود، باعث بالا رفتن سطح قند خون شده و در نتیجه فرد را وادار می‌کنند تا بیشتر بخورد. در عوض خوردن تخم‌مرغ به‌دلیل کمیت و کیفیت بالای پروتئین خود دریافت کالری روزانه را کاهش داده و به‌مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد.
۵۷% مقدار کاهشی است که بنا بر تحقیقات دانشمندان انگلیسی درصورت خوردن اسفناج در توده چربی بدن اتفاق می‌افتد.
اسفناج برای لاغری
هیکل ملوان زبل را به یاد بیاورید واسفناج را در برنامه غذایی خود لحاظ کنید. اسفناج جدا از اینکه منبع غنی آهن به شمار می‌آید حجم بسیار زیادی هم فیبر دارد. فیبر موجود در اسفناج ۲ برابر اغلب سبزی‌ها به بدن کمک می‌کند تا چربی‌ها را به شکل موثرتری متابولیزه کند. تحقیقات نشان داده، افزودن اسفناج به برنامه غذایی روزمره تا ۷‌درصد کالری دریافتی را کاهش می‌دهد چون عبور غذا از دستگاه گوارش را کند‌تر می‌کند.
پاستا برای حفظ وزن
یکی از بد‌ترین عوارض وزن کم کردن کاهش حجم عضلات است؛ خوشبختانه مطالعه‌ای که در ژورنال دیابت، چاقی و متابولیسم به چاپ رسیده نشان داده، غذاهایی با مقدار نشاسته پایین (آن‌هایی که قند خون را بلافاصله بالا نمی‌برند) با حفظ توده عضلانی به کاهش وزن کمک می‌کنند. بنابراین خوردن پاستا، سیب‌زمینی آب‌پز یا تنوری، نان جو و نان‌های سبوس‌دار عضلات شما را حفظ می‌کند.
۵% مقدار چربی شکمی در عرض ۱۲ هفته بعد از خوردن محصولات پروبیوتیک از بین خواهد رفت.
پروبیوتیک برای تعادل
دانشمندان آلمانی دریافته‌اند، افراد چاق در دستگاه گوارش خود با مشکل ‌تعادل‌نداشتن میان باکتری‌ها روبه‌رو هستند که باعث دریافت کالری بیشتری در بدن آن‌ها می‌شود اما در افراد لاغر باکتری‌ها کالری بیشتری مصرف کرده و کالری دریافتی فرد را کاهش می‌دهند بنابراین خوردن روزانه محصولات پروبیوتیک به‌ویژه ماست تعادل باکتریایی دستگاه گوارش را برقرار خواهد کرد.
چند توصیه غذایی برای کاهش وزن
به‌جای پنیر معمولی از پنیر تهیه شده از شیر بز استفاده کنید چون کالری آن از پنیر شیر گاو ۴ درصد پایین‌تر است.
هفته‌ای یک‌بار لوبیا قرمز تند همراه با گوشت چرخ کرده بخورید. آنزیمی در لوبیا قرمز وجود دارد که به‌جای قند چربی‌های ذخیره شده را برای انرژی مورد استفاده قرار می‌دهد. در عین حال گوشت قرمز چرخ کرده هم متابولیسم شما را افزایش می‌دهد.
 چربی‌های خوب بخورید تا بیشتر چربی بسوزانید. تخم مرغ، گردو، روغن‌های گیاهی و گوشت تیره رنگ مرغ همه برای دستیابی به این هدف مناسب هستند و در عین حال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را هم کاهش می‌دهند.
 
بعد از غذا، پنیر فرانسوی بخورید تا چربی بسوزانید. در این پنیر کلسیم و تریپتوفان وجود دارد که جدا از سوزاندن چربی به خواب راحت هم کمک می‌کند.
سالادی حاوی لوبیای قرمز، فلفل، گوجه فرنگی، پیاز و ذرت شیرین همراه با سس خانگی روغن زیتون و لیموترش به کاهش وزن کمک می‌کند. ترکیبی از فیبر، باعث کم کردن گرسنگی و مواد شیمیایی چربی سوز باعث کاهش وزن می‌شوند.
اگر هر روز همراه ناهار کلم قرمز بخورید چند کیلو وزن کم خواهید کرد. کلم با افزایش تولید برخی میانجی‌ها باعث سوختن چربی و کاهش میل به غذا می‌شود.
آووکادو بخورید. با این کار اسید اولئیک به بدن می‌رسد که به کاهش وزن و کم کردن میل به غذا کمک می‌کند.
 
وقتی آبمیوه می‌گیرید داخلش قطعات میوه بیندازید. با این کار فیبر بیشتری به بدن رسیده و ‌مدت بیشتری احساس سیری می‌کنید.
 
هر روز داخل ماست دارچین بریزید تا چربی بسوزانید. دارچین یک ماده بی‌نظیر در افزایش متابولیسم است. خوردن روزانه نصف قاشق چای خوری دارچین کافی است تا در عرض یک ماه یک کیلو وزن کم کنید.
 
 
چاق ها از این میوه نخورند!
 
این میوه دارای فواید بسیاری است بخصوص توصیه می شود افرادی که چاق هستند ....

افراد دارای اضافه وزن زیاد خرمالو نخورند

 یک کارشناس تغذیه گفت: خرمالو با دارا بودن رنگدانه های پلی فنولیک، خاصیت ضد سرطانی دارد.
به گزارش وب دا، یوسف نقیایی با بیان این که برخی از میوه ها مانند موز و خرمالو وقتی به صورت کال چیده می شوند بعد از مدتی می رسند، افزود: میوه خرمالو دارای 80 کیلو کالری انرژی است، این میوه جزو  میوه های پر انرژی محسوب می شود لذا افرادی که به ویژه که دارای اضافه وزن هستند نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.
وی افزود: بیماران دیابتی به لحاظ دارا بودن قند فراوان در این میوه باید از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنند.
این کارشناس تغذیه در خصوص ترکیبات خرمالو عنوان کرد:  مقدار سدیم این میوه می تواند برای افرادی که دارای فشار خون هستند مفید باشد بدون این که روی فشار خون این افراد تاثیری بگذارد.
 وی با اشاره به مقدار قابل توجه پتاسیم موجود در خرمالو یاد آور شد: این میوه دارای 271 میلی گرم پتاسیم در هر 100 گرم را به خود اختصاص می دهد و پتاسیم بالا برای بیماران قلبی - عروقی حائز اهمیت است.
نقیایی با بیان این که خرمالو دارای مقدار قابل توجه پکتین است،خاطرنشان کرد: پکتین یکی از فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی های بدن و چربی های محلول در خون می شود.
 وی با بیان این که خرمالو را می توان در حالت های نیمه پخته تا کاملا پخته مصرف کرد، افزود: میوه خرمالو هرچه بیشتر برسد پکتین آن کمتر می شود لذا توصیه می شود برای استفاده بیشتر از پکتین نباید خرمالو بیش از اندازه برسد.
 وی با اشاره به این که  وجود اسیدهایی که در این میوه وجود دارد خاصیت این میوه را به صورت اسیدی در می آورد، افزود: عمده ترین اسیدهایی که در این میوه وجود دارد اسید مالیک،  اسید تارتاریک و اسید سیتریک است و این اسیدها باعث هضم بهتر غذا و نیز جذب بهتر بعضی از ترکیبات غذایی مثل آهن و روی  شده و افزایش جذب را در پی دارد.
 نقیایی با اشاره به مقدار بتاکاروتن به عنوان پیشتاز ویتامین A در این میوه گفت: میزان بتاکاروتن در این میوه بستگی به حالت مصرف خرمالو دارد.
این کارشناس تغذیه در پایان یاد آور شد: وجود رنگدانه های پلی فنولیک در میوه خرمالو خاصیتی ضد سرطانی دارد.
 
 
 
14 راز سـلامـت مـو
 
بسیاری از افراد با نازک شدن و ریزش مو دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند در حالی که نمی دانند کافی است چند نکته اساسی در حفظ سلامت مو را بدانند و رعایت کنند...
 
1.تقویت مو با سیلیکون: بهترین روش برای درمان ریزش مو استفاده از نرم‌کننده‌هایی است که حاوی سیلیکون - dimethicone یا cyclomethicone - هستند.

2.ماهی و آجیل بخورید: موادغذایی که برای بدن مفیدند می‌توانند به تندرستی موها کمک زیادی کنند. پروتئین و امگا 3 موجود در ماهی سالمون و آجیل نقش زیادی در سلامت و شادابی موها دارند. سبزی‌های برگ‌سبز، لوبیا و کلم نیز برای موها مفیدند. استفاده از رژیم غذایی غیراصولی باعث کاهش مواد معدنی بدن از قبیل روی، بیوتین، پروتئین و ریزش مو می‌شود.

3.دوری از سشوار قوی: بیشتر افراد به دنبال سشوار‌های قوی هستند تا به سرعت موهایشان را خشک کنند تا وقت گرانبهایشان گرفته نشود اما تحقیقات نشان داده برای استفاده از سشوار‌های ضعیف و قوی باید زمان یکسانی صرف کرد. از سشواری استفاده کنید که حرارت و صدای کمتری داشته باشد تا موهایتان صدمه نبیند.

4.شانه زدن عامل ریزش مو نیست: دانشمندان اعلام کرده‌اند شانه کردن مو علت ریزش مو نیست. متخصصان معتقدند روزانه 50 تا 100 تار موی مردم به‌طور طبیعی می‌ریزد. آنها توصیه می‌کنند موهای خیس را شانه نزنید و از شانه‌هایی استفاده کنید که سوزن‌هایشان به موها آسیب نزنند.

5.از مدل‌های صدمه‌زننده دوری کنید: دم‌اسبی کردن موها با استفاده از کش‌های محکم صدمه زیادی به موها می‌زند. کشیدن موها می‌تواند منجر به ریزش مو شود. اضافه کردن مصنوعات تزئینی در دراز مدت می‌تواند احتمال صدمه دیدن موها را افزایش دهد. متخصصان توصیه می‌کنند هرگز موهای خیس را دم اسبی نکنید.

6.از رنگ‌های ملایم استفاده کنید: وقتی سن بالا می‌رود موها خاکستری?رنگ و ضعیف و رشدشان کند می‌شود. این به آن معناست که قیچی و رنگ‌های آرایشگر نباید به موها بخورد. دکتر زو دراولوس، متخصص پوست و موی مدرسه پزشکی دانشگاه آلاباما گفت: «برای جلوگیری از آسیب دیدن موها باید از رنگ‌هایی استفاده کرد که حاوی مقادیر اندکی ماده شیمیایی باشند.»

7.از میان بردن چین و شکن موها در زمستان: رطوبت می‌تواند به موهای مجعد صدمه بزند. اما این‌گونه موها در زمستان الکتریسیته ساکن تولید می‌کنند و آرامش و آسایش را از میان می‌برند. برای حل این مشکل می‌توان از شامپوهای حاوی
PH متعادل استفاده کرد که می‌توانند الکتریسیته ساکن را از میان ببرند.

8.دوری برس و شانه از موهای فرفری: موهای فرفری شکننده‌تر از انواع دیگر موها هستند. هرگز به موهای فرفری شانه و برس نزنید. از نرم‌کننده‌های حاوی پلیمر که موها را صاف می‌کنند استفاده کنید. استفاده بیش از حد از اتوهای مو به موها آسیب می‌زند.
9.عدم تغییر رنگ موها: افرادی که رنگ موهایشان تیره است قصد دارند رنگ آنها را روشن کنند. اشخاص دیگری می‌خواهند عکس این کار را بکنند. این افراد باید بدانند رنگ کردن پی‌درپی مو، به آنها آسیب می‌رساند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند فقط از رنگ‌های طبیعی استفاده کنید.

10.آگاهی از حقایق رنگ مو: استفاده از رنگ‌های گوناگون می‌تواند به موها صدمه بزند اما سلامتی انسان را به‌خطر نمی‌اندازد. متخصصان انجمن سرطان آمریکا معتقدند رنگ‌های شیمیایی مو نمی‌توانند عامل ایجاد سرطان در بدن انسان باشند. برخی از محققان و پزشکان نگران تاثیر مخرب رنگ‌های نیمه‌دایم و دائمی ‌اکسیداتیو قهوه‌ای یا سیاه‌رنگ هستند. پزشکان معتقدند باید از رنگ‌های طبیعی مانند حنا استفاده کرد.

11.استراحت دادن به موها: اگر موهایتان را با حوله خشک می‌کنید احتمال از دست دادن موهایتان را افزایش می‌دهید. گرما می‌تواند به موها آسیب برساند. هرچند لحظه یک بار حوله را از سرتان بردارید و به موها استراحت دهید تا تنفس کنند.

12.حفاظت موها در مقابل نورخورشید: نورخورشید با موها و پوست بدنتان مهربان نیست. نور خورشید می‌تواند موهایتان را خشک کند (به‌خصوص اگر رنگ‌شده باشد.) از اسپری‌هایی استفاده کنید که حاوی
SPF باشند و کلاه سرتان بگذارید.

13.شستشوی موها پیش از ورود به استخر: دوش گرفتن و شستشوی مو قبل از ورود به استخر می‌تواند از آسیب دیدن موها توسط کلر بکاهد. اگر موهایتان را پیش از ورود به استخر بشویید موهایتان از آب اشباع می‌شوند و کلر را جذب نمی‌کنند و میزان آسیب موها بسیار کم می‌شود. برای شستشوی موهایتان از شامپوهایی استفاده کنید که
pH متعادلی داشته باشند.
 

14.از تغییرات موهایتان آگاه باشید: تغییرات ناگهانی موهایتان مانند ریزش و شکستگی مو می‌تواند نشانه بیماری باشد. برای مثال، ریزش مو می‌تواند نشانه بیماری تیرویید و کمبودآهن خون یا ضعف سیستم ایمنی بدن باشد. فورا به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.
 
 
 
4 توصیه علیه چین و چروک زود رس
 
مجموعۀ تمام کرم های ضد آفتاب تمام تأثیرات ضد پیری را در خود ندارند و نمی‌توانند به طور کامل با آن مقابله کنند....
 
 برای پوست، یک سری اصول سادۀ ضد پیری وجود دارند که بسیار مفیدند و می‌توانند چروک ها را کمتر کنند و روند پیدایش آنها را به تأخیر بیندازند.
به جای لوازم آرایش یا به عنوان مکمل از کرم های ضد پیری استفاده کنید: 4 توصیه برای مقابله با چروک ها

1)برای مبارزه با چروک ها، به هر روشی پوست تان را مرطوب کنید
2)برای کم کردن پیری پوست، مواد حاوی آنتی اکسیدان بخورید
3)پوست تان را در مقابل آفتاب محافظت کنید
4)برای حفظ پوستی زیبا، سیگار نکشید
   
به جای لوازم آرایش یا به عنوان مکمل از کرم های ضد پیری استفاده کنید: 4 توصیه برای مقابله با چروک ها

اسیدهای میوه ها و رتینول برای تجدید و بازسازی سلول ها، آنتی اکسیدان ها (ویتامین
C و E، سلنیوم، کوآنزیم Q 10) برای مبارزه با رادیکال های آزاد و فیلترهایی در مقابل اشعه های ماورابنفش، همگی موادی هستند که در ترکیب کرم های ضد چروک وجود دارند.

اما حفظ وضعیت پوست و مبارزه با پیری آن توسط روش های ساده تری نیز امکان پذیر است. البته استفاده از یک کرم ضد چروک در کنار به کار بستن این توصیه ها، برای بهره بردن از تمام امکانات، شرایط را ایده آل می‌سازد.

برای مبارزه با چروک ها، به هر روشی پوست تان را مرطوب کنید
مرطوب سازی پوست به میزان کافی بسیار ضروری است. این کار را باید در دو سطح انجام داد: از درون بدن از طریق نوشیدن آب به طور منظم و به میزان کافی در طول روز، و با استفادۀ روزانه و حتی دو بار در طول روز ِ (صبح و شب) کرم های مرطوب کنندۀ صورت، گردن و سینه. مرطوب سازی پوست به میزان کافی یک استراتژی برای پیشگیری از پیری پوست است، و توصیه می‌شود که بعد از سن بلوغ آغاز شود.
 
 
برای کم کردن پیری پوست، مواد حاوی آنتی اکسیدان بخورید
این کار هم در دو سطح امکان پذیر است: اگر پوست تان از بیرون توسط یک کرم ضد چروک با عناصر آنتی اکسیدانی تغذیه می‌شود، این تغذیه شدن را باید از درون و به کمک مواد خوراکی نیز انجام دهید.

پس یک توصیه، در هر سنی، تغذیه تان را سرشار از آنتی اکسیدان کنید: آنتی اکسیدان ها به میزان بسیار زیادی در میوه ها و سبزیجات موجود هستند اما آنها کاملاً هم بی ضرر نیستند. بنابراین توصیه می‌شود که تغذیه ای متعادل و بسیار متنوع برگزینید.
 
 
پوست تان را در مقابل آفتاب محافظت کنید
دشمنان پوست شما، اشعه های ماوراء بنفش هستند. اگر شما از یک کرم استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که این کرم هم حاوی آنتی
UVA و هم آنتی UVB باشد. در ضمن، بی دلیل زیر اشعه های آفتاب قرار نگیرید. در صورت قرار گرفتن در زیر نور آفتاب، کلاه لبه دار به سر بگذارید و به طور مرتب و به میزان زیاد کرم های ضد آفتاب روی پوست تان بمالید.
 
 
برای حفظ پوستی زیبا، سیگار نکشید
استعمال دخانیات هم مانند 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






sajjadzamani

سجاد زمانی

sajjadzamani

http://s-zamani.ir

ایمنی در صنعت فولاد

توصیه های پزشکی برای سلامتی پوست و زیبایی

ایمنی در صنعت فولاد

به اولين و بزرگترين سايت رسمي ايمني و بهداشت در صنعت فولاد(ذوب و نورد)كشور خوش آمديداميدواريم ساعات خوب و خوشي را سپري كنيد. آرزوي ما هدف ما و هدف ما بهبود شرايط ايمني و بهداشتي كشورعزيزمان ايران مي باشد رعایت اصول ایمنی و بهداشت در کارخانجات اگر جدی گرفته نشود علاوه بر اینکه خسارات جبران ناپذیر مستقیمی که برای کارخانه در بردارد برای اینده کارفرمایان و آویزون شدن عده ای از کارگران دارای نقص عضو و معلول را دربرخواهد داشت

ایمنی در صنعت فولاد